Suzuki tweede in automotive sector in groot onafhankelijk onderzoek naar klantvriendelijkheid

Suzuki is door eigen klanten beoordeeld als een van de klantvriendelijkste bedrijven in de automotive. In het grootschalige onderzoek ‘Het klantvriendelijkste bedrijf van Nederland’ van onderzoeksbureau MarketResponse haalde Suzuki de tweede plaats in de sector ‘automotive’.

  • Suzuki haalt tweede plaats in eigen branche in groot onderzoek van MarketResponse
  • Hoge klantwaardering van 8,03 in onafhankelijk onderzoek ‘Klantvriendelijkste bedrijf van Nederland’

Suzuki komt binnen op de tweede plaats in de ‘Automotive’ in het onderzoek van MarketResponse. Met een klantwaardering van 8,03 staat Suzuki zelfs twaalfde in de Top 75 van klantvriendelijkste bedrijven. In de automotive behaalde Toyota de eerste plaats en Audi eindigde net achter Suzuki op de derde plaats.

Onafhankelijk onderzoek

Organisaties en bedrijven doen automatisch mee aan het onafhankelijke onderzoek onder Nederlandse consumenten. Ze kunnen zich niet aanmelden of klanten oproepen om te stemmen. In totaal verzamelde MarketReponse voor de zestiende editie van het onderzoek naar klantvriendelijkste bedrijven 89.930 beoordelingen van 352 bedrijven. Het is het tweede jaar dat ook bedrijven in de automotive worden beoordeeld.